1. Om TemaShoppen
  • Företaget har sitt säte i Landskrona. 
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till

    info@temashoppen.se eller ring: + 46/707179752 med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@temashoppen.se
  • Går det att beställa varor efter önskemål som inte finns i butiken.
  • Svar JA så långt det är möjlig om produkterna finns på marknaden och inom våra riktlinjer om beställning av produkter.

    • Vi köper inte in produkter som innehåller våld, porr, vapen inte heller filmer med våld och porr inslag för vuxna.
    • Annars tar vi beställningar efter era behov.
    • Vi förbehåller oss rätten att neka beställning av produkt om produkten strider mot våra riktlinjer.

      3. Leverans

  • Från den tidpunkten tar det 3-7 dagar för varorna att komma fram, detta gäller varor inom EU. Vissa förseningar kan förekomma på grund av covid 19.
  • OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på info@temashoppen.se

  • Telefonnummer. +46/70-7179752
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK med möjlighet att ändra till andra språk alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Garantiperiod: Reklamationsrätt 3 år - 3 års garanti
  • Varje produkt har en specifik garantiperiod denna period beror på produktens funktion, förväntad livslängd och kvalitet. Vi använder alltid leverantörens garantiperiod för produkter.

  • 5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@temashoppen.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

  • 5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Klagomål och returer

    • Motparten är skyldig att omedelbart vid mottagandet kontrollera de levererade varorna för defekter, defekter, skador, avvikelser i mängd eller saknade eller felaktigt levererade produkter samt att inom 72 timmar efter mottagande anmäla detta till Användaren.
    • Om reklamation inte anmäls till Användaren inom den tid som avses i föregående stycke, anses varan ha mottagits i gott skick och överensstämma med avtalet.
    • Inga reklamationer kan göras med hänsyn till minimala färgskillnader och mindre färgavvikelser.
    • Inga reklamationer är möjliga avseende varor som efter motpartens mottagande har ändrat karaktär och/eller sammansättning eller har bearbetats helt eller delvis eller inte längre finns i originalförpackning.
    • Klagomål upphäver inte Motpartens eventuella betalningsskyldighet.
    • Produkter som returneras av Motparten utan föregående medgivande från användaren behöver inte accepteras av Användaren.
    • Retur kommer att ske på ett sätt som bestäms av Användaren och i originalförpackning eller förpackning.
    • Motparten ska göra det möjligt för Användaren att undersöka klagomålet och i detta sammanhang förse Användaren med all information som är relevant för klagomålet. Om retursändning är nödvändig för utredningen av reklamationen sker detta på Motpartens bekostnad och risk, om inte reklamationen i efterhand visar sig vara välgrundad.
    • Om ett fel anmäls senare har Motparten inte längre rätt till reparation, utbyte eller ersättning, om inte längre tid följer av varans beskaffenhet eller omständigheterna i övrigt.
    • Om det konstateras att en vara är defekt och ett reklamation i detta avseende har framförts i tid, kommer Användaren att ersätta den defekta varan inom rimlig tid efter att den har returnerats eller, om den inte rimligen kan returneras, en skriftligt meddelande om defekten från Motparten, efter Användarens gottfinnande, eller säkerställa dess reparation eller betala Ersättningsersättning till Motparten. Vid byte är Motparten skyldig att returnera den ersatta varan till användaren och ge användaren äganderätten till denna, om inte Användaren anger annat.
    • Om det visar sig att ett klagomål är ogrundat, kommer de kostnader som uppstår till följd av detta, inklusive forskningskostnaderna, från Användarens sida till följd av detta, helt på Motpartens bekostnad.
  • Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
    1. Produktinformation
    • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
    1. Information om Cookies
    • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
    1. Personuppgifter
    • Genom att handla hos Temashoppen accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
    • TemaShoppen är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
    • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
    • 10.1 Vad är en personuppgift?
      En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
    • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
      För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.
    • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
    • 10.3 Rättslig grund
      I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
      Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
    • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
      10.4.1 Betalleverantör
    • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
      De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Paypal, Klarna, Visa Mastercard, Shopify betalsätt.
    • 10.4.2 Fraktbolag
      För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
      De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord
    • 10.4.3 Nyhetsbrev
      Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
      Vi använder Shopify Email för utskick av nyhetsbrev.
    • 10.5 Rätten till tillgång
      Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
    • 10.6 Rätt till rättelse
      Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
    • 10.7 Rätten att bli glömd
      Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
    • 10.8 Ansvarig för dataskydd
      Partyshoppen är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
    • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
      Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

    1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
    • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
    1. Tvist och lagval
    • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
    • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
    • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.